Jak powinna wyglądać Twoja strona?

Pamiętasz historie Janusza i Janka? Janek był herosem marketingowym. Ty też możesz nim być, a my pokażemy Ci jak. Czas na kolejny element marketingu - prowadzenie strony internetowej

Taka nasza uwaga na początek. Nie jesteśmy informatykami, więc nie będziemy opowiadać o kodach html. Będzie sam marketing.

Źródło: https://pixabay.com/pl/cz%C5%82owiek-biznesu-1351346/


Po dość spektakularnej porażce Janusz postanowił otworzyć swoją kancelarię ponownie, tym razem w dużym mieście. Jego plan działania był taki sam. Otworzyć i czekać na klientów.  

Janusz przedstawił ten genialny plan swojemu koledze. Ale nie dostał od niego braw. A co usłyszał?: 

Kolega: A będziesz się jakoś reklamował?
Janusz: A po co?
Kolega: A jak inaczej ludzie mają się o Tobie dowiedzieć?

Ta rozmowa dała trochę Januszowi do myślenia. Postanowił założyć stronę na Facebooku. Wszyscy mają fejsa, więc jego firma też może się tam znaleźć. Założył więc fanpage (dał tam tylko podstawowe informacje o firmie, nie publikował żadnych postów). Znajomi doradzali mu też stworzenie strony internetowej. Ale po co mu strona internetowa, kiedy już ma fejsa? Nikt już tam nie będzie wchodzić.  

Jaki był efekt?

Tłumy klientów nadal nie waliły do niego drzwiami i oknami.

A jak Janusz powinien to zrobić?

Tak jak Janek. Czyli?

Zadajmy na początek takie pytanie.

Czym jest strona internetowa?

To taka wizytówka firmy, tylko że w internecie.

Strona jest zazwyczaj pierwszym miejscem, w którym klient styka się z Twoją firmą w internecie. Jest podstawowym źródłem informacji o niej. To Twoja strona jest tym, co wyskakuje w Google po wpisaniu odpowiedniego hasła.

Masz wątpliwości w sens tworzenia strony? Według serwisu Copyblogger, jeśli działasz tylko na Facebooku, YouTube, itp., to tak naprawdę pracujesz dla tych firm. A przecież po to zakładałeś firmę, żeby być na swoim, prawda? Więc pamiętaj, że Twoja własna strona generuje ruch dla Ciebie. I tylko dla Ciebie.

Źródło: http://www.youngmarketingconsulting.com/building-executing-marketing-plan/


Jak powinna wyglądać?

Zadbaj, by pojawiły się tam informacje o Tobie. Kim jesteś? Jaki jest Twój produkt/usługa? Co Cię wyróżnia? 
Nie zapomnij o podaniu adresu swojej firmy. 
Załatw sobie też formularz kontaktowy. Po co? Bo wtedy klientom łatwiej i wygodniej będzie się z Tobą skontaktować. 

Wiele firm zamieszcza na swoich stronach zakładkę "o nas". Czytasz ją i czego się dowiadujesz? "Jesteśmy prężnie działającą firmą. Pracujemy w młodym dynamicznym zespole. Naszym celem jest zadowolenie klienta, itp"...

Nie mówimy, że to jest złe. Ale pomyśl sobie, do ilu firm pasuje taki opis? Praktycznie do każdej, prawda? 

Zakładka "o nas" jest ważna na każdej stronie. A gdyby tak podejść do niej trochę inaczej? I napisać ją tak, żeby pasowała tylko do Twojej firmy? Pomyśl o tym. Takie rzeczy się ceni.

Wspomnimy tylko o jednym ważnym szczególe technicznym. Pamiętaj, że Twoja strona powinna być responsywna. Co znaczy to mądre słowo? Że strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Kiedy ktoś wejdzie na nią z telefonu, to ma widok dostosowany do jego rozmiaru. Wyobraź sobie, że jesteś na imprezie i nagle przypomina Ci się, że właśnie skończył się konkurs skoków narciarskich. Jesteś wielkim fanem, więc koniecznie musisz sprawdzić wyniki. Ale strona, na której możesz to zrobić, nie jest responsywna. Masz duże problemy ze znalezieniem odpowiedniej zakładki, do tego wyskakują Ci te irytujące reklamy. I  w jednej chwili imprezowy nastrój prysł...

Źródło: https://www.kumnitcreative.com/6-marketing-biggest-mistakes-every-startup-makes/

Chcę być widoczny!

Co zrobić, żeby po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę pojawiała się Twoja firma? Najlepiej zarejestrować ją w Google. Dzięki temu będziesz widoczny w Mapach Google. Fajnie, prawda? Twoi klienci będą mogli łatwo Cię znaleźć. Oprócz tego, dostęp do podstawowych informacji o Twojej firmie (kiedy i w jakie dni masz otwarte, jaki jest Twój adres, opinie zadowolonych klientów) będzie zdecydowanie łatwiejszy. 

Co jeszcze możesz zrobić, by klienci mogli łatwo Cię znaleźć? Możesz założyć fanpage na Facebooku. Ale nie rób tego jak nasz Janusz. Zrób to mądrze. Czyli jak? Umieść tam podstawowe informacje o swojej firmie. Tak, jeszcze raz. Skorzystaj z opcji szybkiego kontaktu z Tobą poprzez przyciski Messengera i telefonu. Regularnie publikuj posty. A co tam najlepiej pisać? Wspominałyśmy już kiedyś o content marketingu. I, naszym zdaniem, to najlepsza strategia na działania na Facebooku. Ale opiszemy ją dokładniej innym razem. 

Ale jak to wszystko zrobić? 

Wiemy, że stworzenie profesjonalnej strony internetowej nie jest takie łatwe. Czasem nie warto robić wszystkiego samemu. Czasem lepiej zostawić to zawodowcom. Tak się składa, że znamy taką firmę, która zajmuje się tworzeniem stron internetowych. Słyszałeś kiedyś o Web Project Studio? Wspólnie przygotowaliśmy dla Ciebie mały prezent. Zamów sobie stworzenie strony i użyj tego kodu

 omarkietingu5

a dostaniesz rabat. Niezłe, co?

I na koniec ostatnia uwaga.

Pamiętaj, żeby informacje, które przekazujesz swoim klientom były zawsze spójne i aktualne. Nie może być tak, że co innego masz na stronie, a co innego na Facebooku. 

Masz własne doświadczenia ze stroną albo fejsem? Opisz je w komentarzu :)



Komentarze

  1. Ja prowadzę kilka stron oraz kilka fan pagów, codzinnie poświęcam nawet kilka godzin na publikację (łącznie na wszystkich sronach), z fanami jest różnie ale ciągle sie coś dzieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli pewnie jesteś w tym ekspertem :)

      Usuń
  2. Ciekawy punkt widzenia na stronę internetową ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis, rzeczywiście strona internetowa jest ważna. Sama gdy szukam jakieś usługi danych tych firm wyszukuję w internecie. Ważnym aspektem jest to czy posiada stronę internetową i jak ona wygląda. Lubię wiedzieć jakie mają ceny, jakie opinie wystawiają im klienci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety zdarzają się strony zapomniane przez firmy, na których ostatnie informacje są sprzed dwóch lat...

      Usuń
  4. Mądre porady, które sama u siebie powoli wdrażam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje doświadczenia są takie, że najpierw trzeba znaleźć swoją grupę docelową, określić ją a potem się produkować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Założyłyśmy, że to oczywiste :) chociaż to temat na osobny post :)

      Usuń
  6. Jeśli ktoś miał wątpliwości to po Waszym tekście na pewno już ich nie ma ;).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz