Nadchodzi zima...

Już niedługo wyczekiwany moment przez fanów serialu "Gra o tron" - premiera nowego sezonu. Zewsząd zalewają nas zapowiedzi i spojlery 7. sezonu. My również nie możemy się doczekać, ale, że wszędzie szukamy marketingu, postanowiłyśmy się skupić na tym elemencie serialu.

Spieszmy się, nim nadejdzie zima!


No to zacznijmy od pierwszego sezonu.

Zaczęło się skromnie, tylko od plakatów, by z czasem nabrać tempa i rozmachu. W USA przed premierą pierwszego sezonu dla fanów przygotowano food truck, oferujący potrawy zainspirowane regionami ze świata serialu. Ponadto ulicami San Diego przejeżdżał żelazny tron ciągnięty przez rower.
Podczas promocji kolejnego sezonu w USA zaoferowano fanom tatuaże z motywami z serialu.
Kampania reklamowa trzeciego sezonu była znacznie bardziej rozbudowana. Na budynku HBO oraz stronach gazety New York Times pojawił się cień przelatującego smoka.

(źródło: http://www.tor.com/2013/02/27/game-of-thrones-season-3-advertising-hbo/)

Powstały też nieco bardziej niekonwencjonalne formy promocji serialu. Wyobraź sobie, że przechadzasz się po jednej z brytyjskich plaż, a tam leży ogromna czaszka smoka! Nie masz gdzie przywiązać swojego dużego, ziejącego ogniem przyjaciela? W miastach skandynawskich zagospodarowano uchwyt do przywiązania smoka :) A co, jeśli nagle pojawią się Biali Wędrowcy? Wtedy najlepiej mieszkać w Sztokholmie.

(źródło:https://pl.pinterest.com/pin/263038434460433306/ )

Premiera czwartego sezonu wiązała się z wydaniem mixtape'a, zawierającego utwory nawiązujace do serialu. W Polsce, w Warszawie każdy mógł zrobić sobie zdjęcie na żelaznym tronie i poczuć się jak król Westeros.
Do promocji kolejnego sezonu nawiązano współpracę z Uberem. Akcja znana była pod nazwą #RideOfThrones i odbyła się w Nowym Yorku.

(źródło: http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/game-thrones-uber-brings-iron-789250)

W ramach premiery 6. sezonu wydano aplikację, dzięki której fani mogli przerobić swoje zdjęcia na wersję Białych Wędrowców.

(źródło: http://blog.brand24.pl/jak-hbo-polska-podgrzewa-atmosfere-w-social-media-przed-premiera-nowego-sezonu-gry-o-tron/)

W celu zaangażowania wielbicieli, stworzono grę Bitwa Domysłów, w której fani mogli odgadywać przyszłe losy bohaterów.

A teraz coś na czasie!

Do promocji 7. sezonu stworzono specjalny snapcode, dzięki któremu każdy może stać się Białym Wędrowcem lub stawić czoło wrogowi. Co wypróbowałyśmy!
Natomiast mieszkańcy Londynu mogli stanąć z nimi twarzą w twarz.

(źródło: https://www.popsugar.com/entertainment/Game-Thrones-White-Walkers-London-Photos-July-2017-43730598)

Producenci "Gry o Tron" naprawdę znają się na marketingu! Wykorzystują innowacyjne sposoby promocji, wszystkie są przemyślane i spójne. Dodatkowa social media, a zwłaszcza Facebook, trzymają poziom i angażują fanów. HBO dba o nich, dostarczając im świeżych informacji prosto z planu i nie tylko.
Dzięki temu podsycają tylko nasz głód. Byle do poniedziałku...

Znasz jeszcze jakieś przykłady? Podziel się!

Komentarze